Выставка персональная "Три комнаты" в Галерее 22
Выставка персональная "Три комнаты" в Галерее 22
Выставка персональная "Облунение" в галерее К320
Выставка персональная "Облунение" в галерее К320
Выставка персональная "Три комнаты" в Галерее 22
Выставка персональная "Три комнаты" в Галерее 22
Выставка "Красная линия", совместная, г. Челябинск
Выставка "Красная линия", совместная, г. Челябинск
Перформанс «1 мая. Удаленная работа», 2021
Перформанс «1 мая. Удаленная работа», 2021
Выставка "Красная линия", совместная, г. Челябинск
Выставка "Красная линия", совместная, г. Челябинск
Выставка "Энди Уорхол и русское искусство", Еврейский музей и центр толерантности
Выставка "Энди Уорхол и русское искусство", Еврейский музей и центр толерантности
Фрагмент работы, «Волосы художника, состриженные в благоприятный день по Лунному календарю для привлечения денег» Холст, волосы, клей, 60×110 см., 2021 г. Оммаж Энди Уорхолу.
Фрагмент работы, «Волосы художника, состриженные в благоприятный день по Лунному календарю для привлечения денег» Холст, волосы, клей, 60×110 см., 2021 г. Оммаж Энди Уорхолу.

Oleg Semenovykh

Oleg Semenovykh is a multidisciplinary artist working at the intersection of video, performance, painting, and text. His recent practice focuses on the moving image in its expanded forms — from video art and performative video essays to site-specific performance documentation and hybrid narrative structures.

Video becomes for Semenovykh not just a medium but a way of thinking: a tool for assembling memory, affect, and rhythm. He explores how video can record ephemeral gestures, create fictional rituals, and amplify unnoticed details of everyday life. His works often blur the line between documentation and invention, personal mythology and socio-political commentary.

Beyond video, his projects include experimental painting series, collages made from found and digital materials, and performative installations. Many of his works are grounded in long-term artistic research, including psychogeographic investigations, correspondence with places (such as abandoned islands), and posthuman dialogues with non-human agents (light, weather, landscape).

Semenovykh’s approach is process-based and layered — combining conceptual rigor with poetic fragmentation.

  Matthew Stephenson 

“Oleg, everything about you is strange — usually artists start with painting and drawing and then move into digital art and sound art. But you did the opposite — you started there and came to painting.”


Matthew Stephenson (former director of Christie’s Russia), August 2018, NEMOSCOW project

RU
EN